שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגה של מועדון רקסטון - הר חורשן, 1/7/22

יצאנו לעוד יום הדרכה בשטח טרשי של מועדון רקסטון, הדרכת נהיגה מתנת היבואן. הפעם ההדרכה התקיימה בהר-חורשן במטרה להכיר את הרכב ואת יכולותיו. מזג האוויר הקיצי וחבורת האנשים הטובים שבאו לראות, לשמוע וללמוד על יכולות הרכב הפכו את ההדרכה למוצלחת במיוחד

הר חורשן - המקום האידאלי ללימוד נהיגת שטח לרכבי 4X4 קשוחים. שטח סלעי ומאתגר שנותן לנהג הרכב הרפתקאות לרוב – עליות, ירידות, הצלבות, מדרגות, טרשים, והכל עם תפאורה ירוקה של צמחיית חורש בכל עונות השנה.

image

כולם הגיעו, ואנו מתמקמים לנו בפינה הנוחה והמוצלת שלנו, כדי להתחיל בחלק הראשון והעיוני. ככה מתחילה ההדרכה שלנו: החבר'ה יושבים בניחותא ומקשיבים והפעם זה דרור המדריך שמדבר.
מדבר על איך רכב נוסע, איך הוא מעביר את הכוח לגלגלים, איך הוא מייצר אחיזה ומשיכה ולמה
4X4 זה כל כך טוב ואיך עובדת מערכת ההנעה - הדיפרנציאלים, יתרונותיהם וחסרונותיהם, עם הדרכים להתגבר על החסרונות הללו (באמצעות נעילת הדיפרנציאל) ועם מערכות עזר אלקטרוניות שמסייעות לדיפרנציאל לעבוד נכון יותר ו/או עוקפות/"מתחמנות/מרמות" אותו. דיברנו גם קצת על היצרן ועל דגם הרקסטון עצמו, איך הוא בנוי ומהם יתרונותיו (הרבים) וחסרונותיו (המועטים, אבל צריך להיות מודעים להם, להתחשב ולנהוג בהתאם) וגם על נהיגת שטח. איך להתייחס למכשולים ואיך לגשת אליהם ולתקוף אותם נכון באופן שיבטיח מעבר חלק, ללא תקיעות וללא נזקים – הן לרכב והן לטבע.

ולאחר החלק העיוני, אוכלים משהו קטן ויוצאים כל קבוצה עם המדריך שלה לטעום ממה שיש להר חורשן להציע.

image

image

בהר מכשולים מסוגים שונים – ירידות, הצלבות, עליות טרשיות עתירות בולדרים ומדרגות. מתרגלים שיפועי צד, בודקים על חי מהו מהלך מיתלה וכיצד זה בא לידי ביטוי בשטח. בין לבין, לומדים לקרוא שטח ולתכנן נתיב התקדמות, לשמור על הצמיגים לבל יתפנצ'רו, לומדים שכדאי לרדת מהרכב כדי לבדוק את השטח וגם עם צריך למלא חריץ באבנים זאת לא בושה.

1658344796679165834479957516583448023101658344805078165834480768816583448102161658344813382

לסיום – אי אפשר לסיים הדרכת נהיגת שטח בלי כמה מילים על תקיעות ועל חילוצים. ולכן אנו עוצרים למנוחה עם כוס קפה טוב על האש, פותחים את ארגז החילוצים, ומסבירים על רצועה ועל שאקל, על ערכת תיקון פנצ'רים ועל מדחס אוויר, למה צריך שיהיו באוטו את חפירה מתקפל וערכת עזרה ראשונה והכי חשוב – ערכת קפה מדוגמת....
היה לנו יום מעולה עם פעילות מהנה ומעניינת, ואנשים טובים וקשובים.

תודה רבה לחברת טלקאר - יבואנית סאנגיונג רקסטון לישראל, תודה רבה למשתתפים - היה טוב וכיף, מעשיר ומלמד ואנו מקווים לפגוש בכם שוב במהרה בטיולים שלנו!

הרשם לדיוור מועדון

מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - יפעת

02 בספטמבר 2022 ב 14:57

תודה רבה לדרור ולחברה היה כיף ומרחיב אופקים🙏🏽

2

אורח/ת - עוזי

02 בספטמבר 2022 ב 14:57

תודה לדרור ולחגי התותחים.