עוד יום הדרכה בשטח טרשי של מועדון רקסטון, הדרכת נהיגה מתנת היבואן. הפעם ההדרכה התקיימה ביער בן שמן ומטרתה - להכיר את הרכב ואת יכולותיו.
מזג האוויר הלוהט אינו מרתיע את חבורת האנשים שבאו לראות, לשמוע וללמוד על יכולות הרכב שלהם.
וכשכולם רוצים לשמוע וללמוד ההדרכה תמיד טובה
יער בן שמן - אחד המקומות היותר נוחים ללימוד נהיגת שטח לרכבי 4X4 .שבילים נוחים לנסיעה, השטח הסלעי אינו מציב קשיים מיוחדים לרקסטונים ונותן לנהג הרכב הרפתקאות לרוב שמתאימות למי שרק החל את דרכו בעולם השטח.
עליות, ירידות, הצלבות, מדרגות, טרשים, והכל עם יער ירוק וצמחיית חורש נעימה מסביב.
לאחר הרישום מתמקמים לנו בפינת יער מוצלת עם ספסלים, כדי להתחיל בחלק הראשון והעיוני.
וככה מתחילה ההדרכה שלנו: החבר'ה יושבים בניחותא ומקשיבים והיום חגי מעביר את חלק ההדרכה הזה.
כיצד התפתחה האבולוציה של הרכב עד שהגיעו ליצירות השטח של היום, מהו בעצם רכב 4X4, כיצד עובד הינע של ארבעת הגלגלים, מהו דיפרנציאל ומה תפקידו, הדיפרנציאלים, יתרונותיהם וחסרונותיהם והדרכים להתגבר על החסרונות הללו (באמצעות נעילת הדיפרנציאל) ועם מערכות עזר אלקטרוניות שמסייעות לדיפרנציאל לעבוד נכון יותר ו/או עוקפות/"מתחמנות/מרמות" אותו. כיצד עובדת תיבת העברה וכיצד משתלבת כל המכניקה הזאת יחד.
איך להתייחס למכשולים ואיך לגשת אליהם ולתקוף אותם נכון באופן שיבטיח מעבר חלק, ללא תקיעות וללא נזקים – הן לרכב והן לטבע.
מהו ABS, מהו ESP, כיצד פועלות המערכות האלקטרוניות האלו ואיך הן מסתנכרנות עם המערכות המכניות.
זוויות גישה, זוויות נטישה, זווית בטן, מרווח גחון ועוד ועוד.
סיימנו את החלק התאורטי ואנו יוצאים לשטח.
מתחילים מעליה של מעלה קטן, קטן אבל ממזר. פתאום כולם מגלים שמה שנראה תמים מרחוק יכול להיות לא הכי פשוט למעבר.
לאט לאט לומדים את השיטה לצלוח את המכשולים שבעלייה ואז פתאום כולם מגלים שבעצם, זה די קל. נזכיר רק בשקט, כי המערכות המכניות של הרקסטון יודעות לתת לנהג את ההרגשה שכאילו הוא נוהג בשטח כבר יובלות.....
משם ממשיכים למקום אחר כדי ללמוד התנהגות בעת נסיעה בשיפוע צד,
הסכנות שבשיפוע צד וכיצד ננהג כאשר קיימת סכנת התהפכות, מה המכניקה שגורמת לרכב להתחיל להתגלגל ומדוע אסור להעמיס דברים כבדים על הגג.
ביער מכשולים מסוגים שונים – ירידות, הצלבות, עליות טרשיות עתירות בולדרים ומדרגות. את כל הטוב הזה נמצא בעלייה של "הבוסטר"... בודקים על חי מהו מהלך מתלה וכיצד זה בא לידי ביטוי בשטח. לומדים לקרוא שטח ולתכנן נתיב התקדמות, לשמור על הצמיגים לבל יתפנצ'רו, לומדים שכדאי לרדת מהרכב כדי לבדוק את השטח וגם אם צריך למלא חריץ באבנים זאת לא בושה.
ועכשיו, אחרי שלמדנו והתנסנו במגוון מטעמי שטח, אנו יוצאים למסלול טרשי ביער.
אבל לפני כן, הפסקת קפה שאחריה כולם מסכימים, השטח אינו אותו השטח בלי פק"ל קפה מדוגם ומשופצר...
ויוצאים לדרך.
את יום ההדרכה שלנו אנחנו מסיימים שוב על ספסל והפעם בפינה אחרת של היער.
מדברים על תקיעות, שקיעות, הוצאת אוויר, ומסבירים על רצועה ועל שאקל, על ערכת תיקון פנצ'רים ועל מדחס אוויר, למה צריך שיהיו באוטו את חפירה מתקפל וערכת עזרה ראשונה ומזכירים שוב – ערכת קפה מדוגמת....
היה לנו יום מעולה עם פעילות מהנה ומעניינת, ואנשים טובים וקשובים.
תודה רבה לחברת טלקאר - יבואנית סאנגיונג רקסטון לישראל, תודה רבה למשתתפים - היה טוב וכיף, מעשיר ומלמד ואנו מקווים לפגוש בכם שוב במהרה בטיולים של מועדון רקסטון.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
1 תגובות
1
אורח/ת - אייל
12 בספטמבר 2022 ב 16:04
תודה רבה חגי ואלי! היה מעולה!
תגובות