שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגה בשטח טרשי, יער בן שמן - 23/9/22

הדרכת נהיגת שטח פתוחה לכל רכבי השטח 4X4 ומעניינות מאוד התקיימה אור ליום שישי בלוקיישן הכי מתאים שיש במרכז הארץ
צילמו: המשתתפים

image

אנו באתר השטח יודעים לעשות את כל סוגי ההדרכות, לכלי רכב מסוג אחד, כזה או אחר, או שלכמה סוגי כלי רכב במקביל. בהדרכות הפתוחות, אלו המיועדות לכל סוגי הרכב השטח 4X4 ומכאן שמם, אנו לעולם לא יודעים מה יגיע. יכולים להגיע כלי הרכב השונים ביותר שיש, או שמגיעים אלו הדומים באופיים. והדרכה זו קיבצה את כלי השטח הרכים, או הג'יפונים אם תרצו, הנמכרים והנפוצים ביותר בארץ. הנציגים היפנים סובארו XV ואחיו הגדול הפורסטר, או זה הרומני (או צרפתי מה שתבחרו) דאצ'יה דאסטר. לא משנה אם אתה נוהג על כלי רכב שמוצאו אירופי או מזרח אסייתי, את מערכות הרכב אתה חייב להכיר ובעולם גלובאלי כמו שלנו, לכולם יש את אותן מערכות פחות או יותר.

image

לצורך כך החלק הפותח את היום נעשה בישיבה, בו מוסבר על מערכות הרכב המכאניות והוותיקות, בראשן הדיפרנציאל, לאחריהם עוברים כמה עשרות שנים קדימה אל עבר העידן האלקטרוני ומסבירים את אופן פעולת מערכות ה-ABS, TC וה-ESP. מעבר להבנת אופן פעולתם, צריך לדעת האם הן עוזרות או מפריעות בשטח, ומתי ואיך ניתן לנטרל אותן (נכון יותר אחת מהן). וכל זה כפתיח לשלב לו חיכו כולם, לתרגול המעשי. שם נכנסים מושגים נוספים למשחק כגון, זויות גישה ונטישה, בחירת קו התקדמות ועוד ועוד. מה שנחמד לראות כי חלק מהמשתתפים שמושגים אלו לא היו שגורים בפיהם, מדברים כמו ותיקי שטח משועלי שמשון לאחר כמה שעות בודדות. אבל זה בדיוק מה שהשטח גורם לך, להרגיש עד מהירה בבית, בתחום המוכר. ולכן כולם רוצים להתוודע לתחום. מומלץ בחום!
שניפגש בשטח.

image

מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

166652812691016665281279861666528128700166652812955516665281306861666528131628

סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

166652813219216665281327311666528133631

העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

166652813474416665281354561666528135974166652813719316665281379061666528138663166652813919616665281398471666528140529166652814142516665281425261666528143635

image

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן