שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגה של מועדון רקסטון - הר חורשן 2/12/22

יצאנו ליום הדרכת נהיגה של מועדון רקסטון - המועדון הרשמי מטעם היבואן, וגם הפעם לא התאכזבנו, האנשים המצוינים וכלי הרכב המפתיעים יצרו יום נפלא ומלמד שהשאיר את כולנו עם חשק לעוד

בתחילת יום ההדרכה אנחנו מתמקמים ביער כדי לקיים שיעור תיאורטי מקיף על יכולות הרכב ועל נהיגה בשטח. בזמן השיעור תמיד עולה השאלה - מדוע נרכש הרכב הזה דווקא?

image

והשיחה מובילה לזה שחלק נכבד מהרוכשים בתחושה שזו סוג של פשרה. בהתחשב במחיר הרכב אל מול האלטרנטיבות והחסרונות שלו. ולכן אני משתדל שלא לענות בשלב הזה אלא משאיר את המשך השיחה לסוף היום. הסיבה? בהמשך...

לאחר השיעור יוצאים לתרגול בשטח. שימוש במערכות הרכב למעבר מכשול בעליה ובירידה, בחירת נתיב בהתחשב במגבלות זווית הגישה והנטישה עליהן שוחחנו כבר בשלב התאוריה.
כבר בשלב תרגול מכשול עם הצלבות נכנסת רוח חדשה וטובה לחבר'ה. מרתק לראות איך ההבנה הטכנית של הדברים מקלה על שלב הביצוע. כדי שזה יקרה חייב להתקיים תנאי חשוב של הקשבה ופתיחות ואת זה הקבוצה מספקת לי בשפע, שאלות לעניין ממוקדות וענייניות. מעלה משולב הצלבות עם זווית חדה מאפשר לנו לראות איך נעילת הדיפרנציאל האוטומטית נכנסת לעבודה ופותרת את בעיית ההצלבה, מעבירה את הרכב הממש לא קטן קדימה ולמעלה. המנוע הגמיש והחזק לא נזקק כלל להגיע לסל"ד גבוה, הכל נעשה במתינות והקפדה על בחירת נתיב חוסכת נזק לחזית הרכב. לא פוסחים על תרגול שיפוע צד - נושא קריטי לבטיחות, ומסיימים במעלה מורכב המשלב את כל מה שלמדנו בחצי היום הדחוס.

1670828769039167082877120416708287697191670828772063

נחזור לשאלה מתחילת הכתבה - הסיבה מדוע אני נמנע מלתת את דעתי על הרכישה של הרקסטון: הסיבה היא שלא אחד ולא שניים מהמודרכים אומרים בסיכום היום כי לא רק שהופתעו מביצועי הרכב (גם כאלו שבבעלותם היו בעבר כלי רכב נחשבים מאוד), הם שמחים על הרכישה והם מבינים עכשיו שהרקסטון שלהם משלב חבילה מצוינת למשפחה שחפצה לצאת ולטייל.

ובזאת דיינו.

תודה לכל אחת ואחד מהחברים שכיבדו אותנו ובאו להדרכה וברוכים הבאים למשפחת השטח!
תודה לחברת טלקאר - יבואנית סאנגיונג רקסטון לישראל.

באהבה,

גיא זילברמן.

167082880976516708288115931670828810977

הרשם לדיוור מועדון

מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן