שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגה של מועדון רקסטון - הר חורשן - 16/9/22

עוד הדרכת רקסטונים בהר חורשן שנופלת במקרה או שלא, בדיוק על יום ההולדת של המדריך?.... רק דברים טובים יכולים לצאת מזה – יום כיפי ומלמד באוירה שמחה

לכאורה, עוד הדרכה של יום שישי בהר חורשן. את המסלולים והמכשולים אני מכיר בעל פה. גם עם סנגיונג רקסטון אני מרגיש בבית – אוטו טוב, נוח, מצויד בכל מה שרכב כביש שטח צריך. חם היום, בכל זאת הקיץ עוד לא ברח עד הסוף, אבל כבר לא נורא ולא גהינום נוסח החודש שעבר.... בהר חורשן השבילים עדיין מאובקים, חלקם גם עברו יישור ופילוס שהפך אותם ל"אוטוסטראדות" אבל אל דאגה – מה שנשאר עדיין מספיק בהחלט, די והותר עבור הדרכה מא' ועד ת'. אבל היום הזה מיוחד כי נפל בדיוק על יום ההולדת שלי, ולכן הגעתי להדרכה במצב רוח מרומם במיוחד.

image

את שלב התיאוריה אנו עורכים בחורשה מצלה על השביל הירוק המטפס להר חורשן מבת-שלמה לכיוון מזרח. הרקסטון החדש הוא רכב משוכלל ויש בו הרבה מערכות לדבר עליהן – ואם לא אברור את המוץ מהתבן, ההרצאה הזו עלולה להימשך שעות ארוכות. אז מתמקדים בדברים הרלוונטיים - דיפרנציאלים ונעילות, בקרת יציבות, בקרת משיכה, תיבת העברה, מתלים, צמיגים, זוויות מרכב.... מדברים על היתרונות ומזכירים גם את החסרונות ונקודות התורפה ולכל רכב יש כאלה - כדי לדעת להימנע מהן.

image

כאמור, הר חורשן בנדיבותו מציע לנו אינספור נקודות אטרקטיביות לתרגול. יש נקיקים, מדרונות עם הצלבות, מדרגות, סלעים, בולדרים שמתדרדרים, טרשים שמאיימים לשסף גם דפנות של צמיגים גיבורים, שיפועי צד, הכל מכל טוב. בכל מכשול יוצאים מהרכב להסבר, ואחר כך נכנסים ומתמודדים, אחד-אחד, תחת עינו הבוחנת של המדריך, שלא מפסיק לחייך גם כשנופלים עליו בלת"מים ופורסים רצועות חילוץ....

image

מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

image

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

image

image

החבר'ה מתנסים, צוברים ביטחון, והנהיגה הופכת לזורמת וחלקה יותר וגם מהירה יותר – למרות שבתוואי שטח טכני ומשובש שכזה נוסעים ממש לאט, אבל כבר לא עוצרים בגלל כל קפל קרקע או מדרגונת. אין ספק שהדרכת הנהיגה הבסיסית מעניקה "ארגז כלים" משמעותי ורציני למי שמתחיל את צעדיו הראשונים בעולם המרתק של נהיגת שטח – וזה משהו שאני כמדריך רואה מהצד את המטמורפוזה הזו בהתהוותה.

זה המקום להודות לחבורת בעלי הרקסטון – נעמתם לי, הפגנתם סבלנות והקשבה ונהיגה טובה. תודה לחברת טלקאר - יבואנית סאנגיונג רקסטון לישראל.
נתראה בטיולים!

הרשם לדיוור מועדון


167139641914716713964187131671396419692167139642023216713964212941671396420773

העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

1671396421809167139642231116713964229131671396423420167139642390116713964249511671396425285

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן