שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגה של מועדון רקסטון - 3/2/23

ביום חורפי למדי כאשר הכל רטוב מסביב, התכנסו בעלי סאנגיונג רקסטון אמיצים לקיום הדרכת נהיגת שטח ביום הכי פחות ישראלי שיש

image

תמיד בהדרכות שטח עולה השאלה - האם האוטו שלי מתאים למסלול / לאתגר העבירות זה או אחר. אנו המדריכים תמיד עונים כי ישנם מגוון גורמים המשפיעים על התשובה, בינהם כמובן גם מזג האוויר. הרי כל דרדק שטח יכול לספר כי כשרטוב הכל הרבה יותר חלק, אבל כמה יותר, זו תמיד לב השאלה. עם ההגעה ליער בן שמן לפני תחילת ההדרכה לבעלי סאנגיונג רקסטון, הוכרע העניין עוד לפני שעלה. ובכן כמה רטוב ובוצי? 8.5 מתוך 10 בסולם החורף הישראלי (כאשר גשם אמיתי לא ירד כמה שעות לפני ההדרכה). אלא שבעולם השטח אנו חיים, ולא ניתן לקצת (או הרבה) בוץ להרתיע אותנו, ולמזלנו בעלי הרקסטון חשבו כמותנו.

image

את החלק העיוני שפותח את היום קיימנו כאשר אנו עטופים טוב טוב נגד הקור, בו הסברנו על מערכות הרכב הקשורות ישירות או בעקיפין לנהיגת שטח, מערכות בטיחות מתקדמות ועוד. סאנגיונג רקסטון הנו רכב מודרני עמוס במערכות מתקדמות, ולכן כולם היו קשובים, ותיקים וטירונים כאחד. בכל זאת ב-20 שנה האחרונות אנו צופים בעוד ועוד מערכות וכדאי שיהיה סדר והבנה טובה יותר אודותם.
לאחר החלק העיוני יצאנו לנסיעה ארוכה ביותר של כ-20 שניות (מלאות!) עד לאתגר הראשון שנקרה בדרכנו. ביום יום הישראלי על תוואי יבש אתגר זה לא היה מדגדג את קצה קצהו של הרקסטון, אבל ביום כזה, טוב בטח הבנתם, חוקי המשחק מעט השתנו.
גשם ובוץ תמיד מוציאים את הילד מכל נהג שטח בוגר, בטח ובטח אם יש מצלמה ומעבר שלולית באזור, ונהגי רקסטון לא שונים בתחום זה. מה שאולי טוב עבור התמונות, אך יכול לגרום נזק כזה או אחר. הזכרנו לכולם כי זוהי הדרכה ראשונה ומבוא לעולם טיולי השטח, ולכן כדאי מעט להעלות את רף הבטיחות, ולזכור שביום כזה עדיף לא למתוח את הגבולות יותר מדי. לא נורא, יהיו הזדמנויות רבות לכך בעתיד.
וזוהי בדיוק השאיפה, שנתראה בכמה שיותר טיולי שטח. ולפי החיוכים של סוף היום זה בדיוק מה שהעתיד טומן עבור חבורה נעימה זו.

תודה לכל המשתתפים, תודה לחברת טלקאר - יבואנית סאנגיונג רקסטון לישראל.
נתראה בשטח.

הרשם לדיוור מועדון

רוצים להיות מעודכנים בכל הפעילויות של המועדון?

הצטרפו לתפוצת הוואטסאפ של מועדון רקסטון - לפרטים הקליקו כאן

image

מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

1677076509152

סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

1677076541109

העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

167707650311616770765040951677076504581167707650550416770765065521677076507264167707650797716770765084661677076509762167707651048616770765110441677076542316

image

1677076542903167707654350216770765441101677076545215167707654606816770765468591677076547540

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן