שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגה של מועדון רקסטון - 9/6/23

רוכשי רקסטון חדשים הגיעו למפגש ההדרכת נהיגה בשטח - מתנת היבואן, בחשש מה. היינו שם כדי להפיג את החששות, לשפר מיומנות וללמוד איך נהנים מהרכב החדש והנפלא שלהם

ללקוחות רקסטון יש לי פינה חמה בלב. בד"כ אלו אנשים מיושבים בדעתם שלא רכשו "חיית שטח" ולא מצפים לתמונה עם הרכב בקצה מעלה יאיר או מעלה רמון, אבל בהחלט מעוניינים להרחיב את האופק ולטייל בשטח. את החברים הללו פגשתי בבוקרו של יום שישי (חם להחריד) ביער בן שמן.

1689423586919

התחלנו בשיעור התיאורטי שבו הוסבר על מערכות הרכב בכלל, ועל אלו של הרקסטון בפרט. עברנו על תפעול הרכב ולמדנו את החוזקות והחולשות של הרכב, ויש מאלו ומאלו.

לאחר מכן יצאנו לתרגול מעלות ומורדות, שימוש במערכות העזר (נעילה או טראקשן) וכמובן בחירת נתיב והימנעות ממפגש של חזית הרכב עם הקרקע, שזו בעצם נקודת התורפה העיקרית של הרקסטון.

לא פסחנו על שיחה חופשית של שאלות ותשובות לגבי כל נושא שמעניין את החבר'ה. מהשאלות למדתי כי יש פה אנשים שבהחלט מבינים עניין.

1689423645176

מאחר והקבוצה הייתה קשובה ורצינית העסק עבד כמו שעון, כל פעולה ומהלך תורגל עד להבנה מלאה, כשהדגש הוא על נהיגה "אלגנטית", כלומר לא בכוח אלא במוח. התוצאה היא שבאותו המסלול בו מתרגלים כלים הנחשבים קרביים עולה ויורד הרקסטון ללא פגיעה. החוכמה היא לנצל את היתרונות בתוספת שימוש במיומנות נהג, כשזה קורה כמו שקרה הפעם, מקבלים יום הדרכה פורה וכיפי שמביא אל משפחת השטח משפחות וחברים חדשים. כל זה ללא שריטה ברכב! ל"שריטות" אחרות.. הזמן יגיד.

תודה לחבורה הנפלאה שזיכתה אותי ביום נהדר. תודה לחברת טלקאר - יבואנית סטנגיונג רקסטון לישראל.

באהבה רבה,

גיא זילברמן.

הרשם לדיוור מועדון

1689423645800

מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

168942358740516894236464131689423647048

סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

168942364757316894236480961689423648839

העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - ברוך

05 בספטמבר 2023 ב 14:51

תודה גיא על הההדרכה והערך המוסף שהקנית לנו

2

אורח/ת - שחר

05 בספטמבר 2023 ב 14:51

תודה