שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגה של סובארו XV ביער בן שמן - 14/7/23

לקוחות סמלת שרכשו לאחרונה רכב סובארו XV הגיעו להדרכת נהיגה בשטח טרשי, הדרכה ייחודית להם מתנת יבואן סובארו בישראל ללקוחותיו. מטרת ההדרכה - להכיר את רכב ה-4X4 AWD שלהם ואת יכולות השטח המרשימות שלו. היה חם, אפילו חם מאד, אבל היה כיף גדול

בבוקר יום שישי באמצעו של גל חום כבד, הגיעו מספר אמיצים ואמיצות, שהחום לא מרתיע אותם, להדרכת נהיגה בשטח, היכרות עם הרכב והתנסות בנהיגה בשטח. נפגשנו קצת אחרי הכניסה למצפה מודיעים, בפינת יער יפה, קבוצה של 8 רכבי XV יפים והבעלים החדשים שלהם, להדרכת עקרונות הנהיגה בשטח טרשי, והיכרות עם יכולות השטח ומערכות הרכב של סובארו XV החדש שלהן/ם. סמלת, יבואן סובארו בישראל מפנקת את לקוחותיה בימי הדרכה בשטח.

כיבודים ופינוקים מתנת סמלת נפרשו על השולחן במרכז היער, העמדנו את הקומקום עם קפה והתיישבנו בחצי מעגל להדרכת עקרונות הנהיגה בשטח והמכלולים של רכב 4X4, מערכות ויכולות ה-XV, ובמיוחד המערכות האלקטרוניות וה-X-Mode שמעניקים ל-XV את יכולות העבירות שלו בשטח.

הקבוצה ברובה מורכבת מנהגות.ים חדשות.ים בנהיגת שטח, ויש הקשבה ועניין גדול כשאני עובר על נושאים תאורטיים של אחיזה בשטח, הנעה 4X4, דיפרנציאלים, מערכות אלקטרוניות כמו בקרת אחיזה ובקרת החלקה, נעילות דיפרנציאל, והילוך כוח, צמיגים ולחץ אוויר. לאחר שכיסינו את המכלולים ומערכות הרכב עברתי לדבר על עקרונות הנהיגה בשטח, מעבר מכשולים כמו עליה, ירידה, מדרגות והצלבות. החברות.ים כבר ממש רצו לצאת לשטח ולהתנסות. עברתי בזריזות על נוהל נסיעה בשיירה בשטח, עבודה עם מכוון, שמירה על שלמות השיירה, קיפלנו את הדברים ועלינו על הרכבים.

תרגלנו נסיעה בשיירה תוך שמירה על הקבוצה והקשר בין כל הרכבים בשיירה והגענו לעליה נחמדה עם מספר מדרגות. שם גילנו שהעלייה סגורה לרגל "שיפוצים" של קק"ל. לקח חשוב שנלמד ע"י הקבוצה, שבשטח צריך תמיד להיות מוכנים להפתעות, השטח חי ונושם ומשתנה כל הזמן, אם בגלל תנאי מזג האוויר או פעולות שיקום של הרט"ג או קק"ל. אין בעיה למצוא עליות ואתגרי שטח ביער בן שמן, ומיד מצאנו את האתגר הראשון שלנו והחבר'ה החלו בתרגול המעשי הראשון וההתנסות בנסיעה עם X- Mode דולק וההשתלבות של מערכת בקרת האחיזה. לפני תחילת התרגול עצרנו, ירדנו מהרכבים ובחנו את תוואי שטח, בנינו אסטרטגיית מעבר ולאחר מכן החבר'ה נכנסו לרכבים וטיפסו את העלייה, עם הכוונה קרקעית לאט ובזהירות, כשיש להן/ם את החשש שאולי זה קצת מוגזם לרכב שלהם. אבל כולם עברו את האתגר הזה די בקלות. בשיחת סיכום התרגיל, הם אפילו אמרו שהופתעו עד כמה זה היה קל להם ולסובארו XV שלהם.

משם המשכנו בשביל העולה כלפי מעלה לקטע קצר בשטח קצת יותר מרוכב, עם חריצים עמוקים, קצת הצלבות עד לנקודה שבה עצרנו לתרגול ברמת קושי יותר גבוהה של ירידה עם מדרגות ולאחר מכן עליה של המדרגות, תוך תרגול משמעותי לעליה בקצב קבוע והכנסת מערכת בקרת האחיזה לפעולה.

ביצענו ביחד סיבוב ברגל, בחנו את הנתיב הנכון ביותר שיש לבחור והתחלנו בתרגול. היו חששות, זה נראה קצת גבוהה לרכבים, אבל כולן/ם כבר הרגישו עם יותר ביטחון עצמי ויותר ביטחון ביכולות המופלאות של ה-XV. התרגיל בוצע בצורה מצוינת. בסיכום התרגיל, ציינתי שבמידה ומרגישים שהרכב "נתקע" לא צריך להילחם בכוח, ואפשר לנסוע קצת אחורה, לתקן את זוויות הגישה ומיקום הצמיגים, ואז באורך פלא הרכב מדלג בקלילות על המדרגה.

משם המשכנו לתרגול של שיפוע הצד, כשהחברות/ים ביצעו את התרגול באומץ ועלו לשפ"צ משמעותי ורק אחרי שנתתי להם את האות הם הפנו הגה לכיוון הירידה וחזרו לשביל.

חזרנו בנהיגה בשיירה בשבילים זורמים ובנופים היפים של יער בן שמן, לפינת היער שבה פתחנו את ההדרכה, התפנקנו במטעמים ובקפה, התיישבנו שוב לסכם את התרגול ולשוחח על גרירה וחילוץ, ציוד נדרש בשטח, כלי ניווט ומפות ניווט ושאלות נוספות וסיימנו את ההדרכה בדיוק בזמן.

היה כיף גדול להדריך קבוצה איכותית ומתעניינת של א.נשים. עברנו על עקרונות נהיגת השטח, על היכולות המעולות של סובארו XV החדש שלכן/ם ועל החוויה של נהיגת השטח. התנסיתם בנהיגה במכשולים ובאתגרים שונים. תודה רבה ליבואן סובארו בישראל - חברת סמלת, על יום שישי כייפי שכזה ועל כל הפינוקים.
אני מקווה להמשיך להיפגש ולהתראות בשטח בטיולי 4X4 מהנים ומאתגרים.
שימרו על קשר וסעו בדרכים בטוחות.
שלכם,
עופר עתיר.

הרשם לדיוור מועדון

מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע