הדרכת נהיגה מועדון סובארו דרייב בהר חורשן

בכל שיחות הפתיחה של הדרכות הנהיגה, אני אומר למשתתפים שמעבר ללימוד, זה צריך להיות גם יום של כיף. ואם כולם מחייכים בסיום ההדרכה - עבורי זה היה יום מוצלח.

אבל כמובן שהיה גם לימוד, ולא מעט. תחילה חלק תיאורטי שבו למדנו על המערכות השונות ברכבי שטח, עם דגש על המערכות ברכבי הסובארו. אחר כך עברנו לתרגול מעשי: מעלות, מורדות, שיפועי צד, חריצים - מכשולים בהם נתקלים במהלך מרבית הטיולים. ראינו את ההבדלים שבין הפורסטר ל-XV,  והבנו מדוע הפורסטר יכול להגיע רחוק יותר בשטח. בסיומו של היום, יצאו המודרכים עם הכרה טובה יותר של רכבם, ולא פחות חשוב - עם הכרה טובה יותר ביכולות שלהם כנהגים.

מקצת מהחומרים שנלמדו ותורגלו בהדרכה

אינציקלושטח: דיפרנציאל, ירידה, עלייהשיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, סובארו, ABS, ESP

מערכות ההנעה:

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

טיפים לנהיגה בשטח :

טיפוס עלייה
ירידה תלולה
שבילים מהירים

שיפוע צד

ציוד בשטח

ג'יפונים – נהיגה עם אתגר

וקצת מבחני דרכים לדגמי סובארו השונים:

מבחן לפורסטר 2013

מבחן לפורסטר טורבו 2013

סובארו XV - מבחן שערך דני דיאמנט

עוד מבחן לסובארו XV

מבחן לאאוטבק

תגובות

0 תגובות