שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגת שטח מועדון סוזוקי ביער בן שמן - מאי 2015

קצת לפני הקיץ והחמסינים הגדולים, תחילת מאי ביער בן שמן זה זמן מצוין להדרכת נהיגת שטח בסיסית לבעלי גרנד ויטארה וג'ימני חדשים. היה נחמד, מועיל ומעניין.

יום הדרכת נהיגת שטח טרשי בסיסית ללקוחות סוזוקי זימן לנו חבורה מעורבת של גרנד-ויטארות וג'ימנים חדשים שמייצגים את היצע השטח של היצרן היפני – אבל הם כלי רכב שונים לחלוטין זה מזה באופי, בייעוד ובמבנה. מה שהצריך התייחסות פרטנית כל דגם.

בחלק הראשון של הפרק התיאורטי סקרנו  את המבנה הכללי של רכב שטח: הסבר על אופן הפעולה של מערכות הנעה שונות ברכב שטח, מתלים ברכב שטח, דיפרנציאלים, נעילות, מערכות עזר ובטיחות  אלקטרוניות כגון ABS, בקרת יציבות, בקרת משיכה, בקרת ירידה במדרון והכל בהתייחסות הן לג'ימני והן לגרנד ויטארה.

סקרנו  ציוד חילוץ בסיסי ודיברנו על כללי נהיגה נכונה ובטוחה – חשיבות חגירת חגורת בטיחות בכל מצב, ישיבה נכונה, אחיזת הגה נכונה, בלימה נכונה ושמירת מרחק.

חלקו השני של הפרק התיאורטי עסק בעקרונות נהיגת שטח: קריאת שטח נכונה, שטחים מתים, דרכי התמודדות עם מכשולים שונים, התחשבות במרווח גחון ובזוויות מרכב, שימוש נכון בהילוך כוח, עבודה עם מכוון חיצוני, חשיבות עקרון התנועה הזורמת, שיפוע צד סטטי ודינמי ודרכי ההתמודדות עימו.

לאחר מכן יצאנו לתרגל מעשית את החומר שנסקר. הקבוצה היתה קטנה, אבל קשובה וממושמעת עם נכונות מופגנת ללמוד ולשפר כישורים וביחד עם מכוניות טובות בעלות יכולות בסיסיות גבוהות, התאפשר לנו לזרום בקלות בין המכשולים ולהיווכח שרכבי השטח של סוזוקי אולי קטנים ולא יקרים, אבל בשטח הם בהחלט ממזרים גדולים.

היה מוצלח וגם כיף. להתראות בהדרכות הבאות ובטיולים!

קישורים לסיכום הדרכת הנהיגה - החלק התאורטי והחלק המעשי:

אינציקלושטח: דיפרנציאלירידהעלייה,  שיפועשיפוע צדבקרת אחיזהבקרת יציבותABSESP מערכות ההנעה: הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו שימוש בנעילת דיפרנציאל מערכות הבטיחות ברכב: הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק טיפים לנהיגה בשטח: טיפוס עלייה ירידה תלולה שבילים מהירים שיפוע צד ציוד בשטח ג'יפונים – נהיגה עם אתגר   מבחן דרכים לסוזוקי גרנד ויטארה מבחן דרכים לסוזוקי ג'ימני

תגובות

0 תגובות