שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

מיצובישי בשטח - הדרכת נהיגת שטח בהר חורשן, נובמבר 2015

יום שמש חורפי פשוט מקסים חיכה לנו ואזור הר חורשן נראה יפה כתמיד בתאורה הזו. בשעה היעודה נאספו המוזמנים בחניון הקטן שבכניסה לבת שלמה הישנה והמאוד מיוחדת, 6 פאג'רו ארוכים (חלקם עם חברים או עם המשפחה), טריטון אחד ופאג'רו אחד קצר עם נציגי כלמוביל.

ירדנו לשמורת הר חורשן והתמקמנו ליד שולחן קק''ל (סוג של...) כמה כיסאות מהרכבים, להדרכה התיאורטית. ניסיונם המעשי של חברי הקבוצה היה מגוון משהו אבל בדר''כ קטן. דיברנו על עקרונות השגת האחיזה וההתקדמות בשטח (ר.א.ל.י.), מערכות הבטיחות וגם על המערכות והמכלולים שעוזרים לנו להתקדם בשטח בעייתי. ניסינו להבין את גיאומטריית הרכב שעוזרת לנו להתגבר על מכשולים ובכלל איך רצוי להתמודד איתם (עם המכשולים).

כמה המלצות על תיכנון ההתקדמות, בחירת קו התקדמות, נוהל שיירה ובטיחות בטיול.

יאללה, לדרך – התחלנו בנסיעה לאורך נחל דליה ודי מהר פנינו לדרך העולה בצידו הדרומי של הר חורשן. בדרך תרגלנו כמה מכשולים לא מאוד קשים, מדרגות קטנות וכמה סרפנטינות. די מהר הבינו הטיילים הטריים שיש בידם כלים שעושים בקלות דברים שנראים לא לגמרי פשוטים. 

הגענו לאוכף שבמרכז השמורה ומשם ירדנו צפונה בדרך המובילה לכיוון עמיקם, דרך החרוצה בחריץ רחב ועמוק לכל אורכה ושחוצה אותה מצד לצד מדי פעם. ברגע הראשון כמובן הייתה תמיהה מהולה במעט חששות ''מה? פה אנחנו יורדים?'' אבל כשהתשובה הייתה ''גם עולים'' כולם שינסו מותניים ומתלים ועשו זאת ללא בעיות (אבל עם הרבה פוזות פוטוגניות מעניינות של גלגל מאוד גבוה באוויר).

עשינו הפסקה קצרה כדי לתדלק את ביטננו. אם כי אני חייב לומר שלא ראיתי הרבה תיאבון בקבוצה, כולם ''שומרים''.

ירדנו מההר שוב, הפעם מזרחה, ונכנסנו לתרגול של הצלבות בעלייה ושיפוע צד (לאמיצים) בקטע טכני קצר בו יכולים כולם לראות את פעולת מערכת בקרת המשיכה כמו גם להרגיש את תפקוד נעילת הדיפרנציאל.

לסיום הקטע הלימודי עלינו לנ.ג. 186 תוך כדי התמודדות עם מכשולים מעט קשים יותר מהבוקר. עשינו תצפית מרהיבה לכיוון צפון (הנוף פשוט מהמם בימים אלו עם תאורת השמש החורפית). כמה הסברים על ערכת החילוץ, עזרה ראשונה, שמירת טבע ויציאה מבורכת לטיולים בארצינו הנהדרת.  

נסיעה מנהלתית חזרה לבת שלמה, כמה מילים על שלוליות ומעברי מים (שלא ממש היו לנו היום), בקשה להתחשבות בחקלאים כשמטיילים, והביתה......

אחלה חבר'ה באו להדרכה הזו, נהניתי מאוד ללמד אותם ונראה שהם אהבו ללמוד. מקווים לראותכם בשבילים בקרוב.  

אינציקלושטח

דיפרנציאלירידהעלייה,  שיפועשיפוע צדבקרת אחיזהבקרת יציבותABSESP

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק


טיפים לנהיגה בשטח :

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

לטיול מועדון פאג'רו הבא - הקליקו כאן להדרכת נהיגת שטח הבאה של מועדון פאג'רו - הקליקו כאן

תגובות

0 תגובות