שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגת שטח סובארו דרייב בהר חורשן

יום שמש חורפי וקר למדי חיכה לנו בבוקר יום שישי 22/1/16.
בשעה היעודה התייצבו בעלי הסובארו החדשים בחניון הקטן שבכניסה לבת שלמה הישנה. מגוון הדגמים היה מכל טוב של היפנים: XV, פורסטר וגם אאוטבק.
התכבדנו לארח שני נציגים של היבואן (אופיר ויונתן) ויצאנו לדרך...

שתינו קפה קטן וירדנו לשמורת הר חורשן...

כדי לשמור על חום הגוף התמקמנו בקרחת חורש קטנה תחת השמש המלטפת, הוצאנו כיסאות מהרכבים והתחלנו בחלק התיאורטי (ראו קישורים לסיכום בהמשך).

ניסיונם הקודם בשטח של חברי הקבוצה היה מגוון אבל לרובם היום הזה הוא ההתנסות הרצינית הראשונה מחוץ לאספלט. דיברנו על עקרונות השגת האחיזה וההתקדמות בשטח ''בעייתי'' (ר.א.ל.י.), על מערכות הבטיחות של סובארו ובעיקר על המערכות והמכלולים שעוזרים לנו להתקדם בשטח טכני. ניסינו להבין את גיאומטריית הרכב שעוזרת לנו להתגבר על מכשולים ובכלל איך רצוי להתמודד איתם (עם המכשולים).

כמה המלצות על תכנון ההתקדמות, בחירת קו התקדמות, נוהל שיירה ובטיחות בטיול

יאללה, לדרך – התחלנו בנסיעה לאורך נחל דליה ואחרי ק''מ בודדים פנינו לדרך העולה בצידו הדרומי של הר חורשן.

בדרך תרגלנו כמה מכשולים לא מאוד קשים, מדרגות קטנות וכמה סרפנטינות. די מהר הבינו הבעלים החדשים של הדגמים השונים מבית סובארו שיש בידם כלי רכב שיכולים בקלות יחסית לצלוח מכשולים הנראים לגמרי לא פשוטים.

כבוד לסובארו!

הגענו ל''רחבה'' שבמרכז השמורה ועשינו הפסקה קצרה לאיזה ''טורקי קטן'' ותה כדי להתחמם ואז, אחרי הסבר קצר על בחירת מסלול ומעבר חריץ, ירדנו צפונה בדרך הלבנה היורדת לכיוון עמיקם - דרך החרוצה בחריץ רחב ועמוק לכל אורכה ושחוצה אותה מצד לצד מדי פעם.

ברגע הראשון הייתה תמיהה מהולה במעט חששות ''מה? פה אנחנו יורדים?'' אבל מהר מאוד כולם שינסו מותניים ומתלים ועשו זאת ללא בעיות (אבל עם הרבה פוזות פוטוגניות ומעניינות של גלגל מאוד גבוה באוויר) - כבוד לסובארו!

המשכנו בדרכינו מזרחה ועלינו לנ.ג. 186 מצד מערב בדרך המתחילה בעלייה מעט טכנית עם אבנים בינוניות ומדרגות קטנות לכל אורכה ואח''כ, בקטע העולה לנ.ג.

מדרום, בעליה מעט יותר מאתגרת תוך כדי התמודדות עם מכשולים מעט קשים יותר מהבוקר.

למעלה, בצל עצי האלון, עצרנו לתצפית מרהיבה לכיוון צפון להרי הכרמל וקרן הכרמל (המוחקרה), רמות מנשה והקיבוצים המשובצים בהן. כמה הסברים על ערכת חילוץ בסיסית, עזרה ראשונה, שמירת טבע ויציאה מבורכת לטיולים בארצינו הנהדרת.

ירדנו חזרה למטה ועברנו לנסיעה מנהלתית חזרה לבת שלמה, שם נפרדנו לשלום אחרי יום מהנה ומלמד.

נהניתי מאוד להדריך את היום ונראה שלמדו כמה דברים חדשים על יכולות כלי הרכב 4X4 של סובארו.

מקווים לראותכם בשבילים

קישורים לסיכום ההדרכה:

מונחים מהאינציקלושטח:
דיפרנציאל ומערכות ההנעה: שימוש בנעילת דיפרנציאל   מערכות הבטיחות ברכב: הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות   טיפים לנהיגה בשטח : טיפ לטיפוס עלייה טיפ לירידה תלולה טיפ לשבילים המהירים טיפ שיפוע צד טיפ ציוד בשטח