שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת טויוטה לאנשי ציי רכב

דרור ברלי ועופר אוגש יצאו ליום הדרכה בכביש ובשטח לכלל דגמי כלי הרכב מבית טויוטה למנהלי ציי רכב.
מזג האוויר היה לטובתנו, הכבישים פתוחים, המסלול התנהל בדיוק לפי התכנון (כיאה לדיוק היפני) וכך שגם לארוחת הצהרים הגענו בדיוק בזמן המתוכנן!

יום הדרכת נהיגה בכביש ובשטח בו התנסו המשתתפים בנהיגה ובנסיעה במירב דגמי טויוטה החדשים.
כול כלי הרכב מבית טויוטה שהשתתפו בהדרכה (למעט טנדר ההילקס) מצוידים במערכות בטיחות מבית טויוטה TSS - Toyota Safety Sense הכוללת 4 מערכות בטיחות :
Pre-Collision System :PCS - מערכת למניעת התנגשות,
Lane Departure Alert :LDA - מערכת התראה לסטייה מנתיב,
Automatic High Beam :AHB - מערכת אורות גבוהים אוטומטיים,
Road Sign Assist :RSA - מערכת לזיהוי תמרורי מהירות ואיסור עקיפה.

קישורים להשקות של כלי רכב מבית טויוטה, כתבות ומבחני דרכים:

השקת טויוטה יאריס 2017 YARIS

השקת טויוטה TOYOTA C-HR


השקת טויוטה פריוס דור 4 Toyota Hybrid

אירוע השקת טויוטה לנד קרוזר החדש

טויוטה מעדכנת את סדרת 70 של הלנד קרוזר

מבחן דרכים: טויוטה היילקס 2016 TOYOTA Hilux

טיפ שטח לטיפוס עלייה:

ש לשלב הילוך כוח עוד בטרם מתחילה העלייה הטרשית החדה ולהישאר משולב עד סוף העלייה.

שימוש בנעילת דיפרנציאל אחורית - אפשרי! (בהיילקס).

בטרם מתחילים לטפס כדאי לבחור את נתיב הטיפוס המדויק ולהחליט מראש היכן תיתבצע העצירה הבאה - כדאי לבחור מקום ישר ונוח לזינוק לקטע העלייה הבא.

רצוי להישתמש במכוון מהקרקע שיילך לפני כלי הרכב ואם צריך אז מומלץ גם לנהגים לצאת מהרכב ולראות בעין את נתיב הטיפוס המדויק.

השאירו מרווח בטוח בין כלי הרכב המטפסים. מרווח זה חשוב גם לגרירה וחילוץ היה וצריך.

השתדלו לטפס בקו ישר כלפי מעלה ולא להיכנס לשיפועי צד מסוכנים.

נהגו בנחת, מבלי להעלות ענני אבק או להעיף אבנים, תוך שליטה על מהירות מספקת לטיפוס מעלה אך איטית מספיק כדי לא לקפוץ עם הרכב ולא להזק לו.


קישור לטיפ שטח המלא: טיפוס עלייה בשטח טרשי

טיפ שטח לירידה חדה:

התחילו את הירידה במהירות איטית ועם רגל על הברקס,
הקדמו באיטיות תוך כדי לחיצה על הברקסים ושחרורם לפרקים קצרים,
רדו את המכשול בסבלנות - לאט ועם מינימום נדנודים של הרכב,

אם הירידה מאפשרת זאת (ירידה ישרה, ללא מדרגות וללא פניות חדות) עזבו את הברקס ואפשר לרכב לרדת את הירידה כשרק המנוע בולם את הרכב או מערכת בקרת הירידה HDC,

זכרו כי כאשר הרכב צובר מהירות - לחיצה על הברקס יכולה להיות מסוכנות ולהביא את הרכב למצב של שיפוע צד!

אם יורדים ''על המנוע'' (באמצעות בלימת המנוע) שמרו על הגה ישר,

במקרה ו''התחת בורח'' (החלק האחורי של הרכב מנסה להוביל) לחצו מעט על הגז והרכב יתיישר קדימה.

קישור לטיפ שטח המלא: ירידה תלולה בשטח טרשי, קרקע קשה וקרקע חולית

בשבילים של אזור בית שמש:

כבישים צרים באזור השפלה:



















תודה רבה לכל המשתתפים על יום מוצלח ובטוח


תגובות

3 תגובות

1

micha_k

24 במרץ 2018 ב 14:27

בנוסף לטיפ טיפוס עלייה שפירטתם, אני ממליץ להפעיל גם את כפתור בקרת ירידה במדרון. הכפתור עובד גם בנסיעה לאחרו וככל שתצטרכו לרדת ברוורס , תוכלו לשמור על הרכב ישר.

2

Ogash Ofer

26 במרץ 2018 ב 19:22

micha_k כתב/ה:
"

בנוסף לטיפ טיפוס עלייה שפירטתם, אני ממליץ להפעיל גם את כפתור בקרת ירידה במדרון. הכפתור עובד גם בנסיעה לאחרו וככל שתצטרכו לרדת ברוורס , תוכלו לשמור על הרכב ישר.

"
צודק!
אוסיף את ההערה גם לטיפ נהיגה בשטח של: עלייה שנכשלה. 

3

Ogash Ofer

26 במרץ 2018 ב 19:31

טיפ שטח - עלייה שנכשלה:
https://www.4x4.co.il/article/10601