שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת מועדון Jeep בהר חורשן 20/7/18

להדרכת Jeep בהר חורשן הגיעו עשרה כלי רכב, הפעם כולם מה"קשוחים" – רנגלרים, רוביקונים וגרנד צ'רוקים, אז לא עשינו הנחות ופקדנו מכשולים ראויים. היה מעניין ומלמד

Jeep יש רק אחד, למרות שלוגו המותג המיתולוגי מתנוסס על כמה וכמה דגמים שלא כולם עם סלעים בין השיניים. אבל להדרכה של יום שישי האחרון הגיעו שבעה רנגלרים מדגמי ספורט ורוביקון ושלושה גרנד צ'רוקים. כאשר כל הכלים בקבוצה עם הילוך כוח ויכולות שטח גבוהות ביותר ונהגים שלא מהססים להיכנס ראש בראש במכשולים, יש מוטיבציה להתקיל אותם במכשולים של ממש והשמחה רבה.

אז התחלנו בתיאוריה, הסברים על מבנה רכב 4X4 ומערכותיו, דיברנו על ההבדלים בין מערכות הנעה כפולה מזדמנת מול קבועה, על תיבות הילוכים, על תיבות העברה, על דיפרנציאלים ונעילות, מבנה המתלים וחשיבותם של גלגלים גדולים, זויות מרכב, מהלכי מתלה ומרווח גחון ועסקנו הרבה במערכות האלקטרוניות המודרניות – ABS, בקרת היציבות ESP, ובקרת המשיכה ETC וקצת על עקרונות נהיגת שטח – עליות, ירידות, שיפועי צד, חשיבות התנועה הזורמת ועוד ועוד.

בתרגול המעשי פקדנו חריצים, עליות והצלבות ואת ציר סובב-פסגה המאתגר, ולא שכחנו גם את ההפסקה המסורתית של קפה שחור חזק ואת הפינאלה בצורת טיפוס לנ.ג. 186.

בסופו של היום, ניתן היה לראות בעיניים את השיפור התהומי ברמת הנהיגה והבטחון העצמי של בעלי הג'יפ החדשים – הן המנוסים והותיקים והן הטירונים, שעכשיו מכירים טוב יותר את כלי הרכב שלהם שהוא הטוב מסוגו בשוק, וכעת גם יכולים להינות ממנו יותר ולהגיע עימו רחוק יותר. נהניתי להדריך אתכם – נתראה בשטח ובטיולים!

מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל



קישור לכתבות על מערכות הבטיחות ברכב והשימוש בשטח:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

סיכום הטיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח































לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן