שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת סובארו דרייב בהר חורשן - 27/7/2018

עוד קבוצה של בעלי פורסטרים ו-XV חדשים הגיעו ביום שישי להכיר את הרכב ואת עולם נהיגת השטח במשעולי הר חורשן

קהל לקוחות סובארו שונה במקצת מזה של רכבי הכביש-שטח האחרים. חלק גדול מלקוחות ה-XV והפורסטר לא מגיע מעולם השטח. מצד שני יש כאן גם ג'יפאים מנוסים שבעברם רכבי שטח קשוחים - עבור אלה וגם אלה היכולות הגבוהות שמפגינים דגמי סובארו 4X4 הם בגדר הפתעה שמותירה אותם שמוטי לסת ועם טעם של עוד.

image

בתשע בבוקר התייצבה כל הקבוצה כמו חיילים ממושמעים ויצאה חיש קל לנקודה המוצלת שבה אנחנו מעבירים את החומר התיאורטי. כהרגלנו דיברנו על כל מה שסביב לרכב שטח בדגש על דגמי סובארו 4X4 – מבנה הרכב, ההבדלים בינו לבין מכונית כביש רגילה, הנעה 4X4, דיפרנציאלים, מערכות בטיחות ועזרי אחיזה כגון ABS, בקרת יציבות ובקרת משיכה, מתלים, צמיגים, זויות מרכב, וכמובן קריאת שטח נכונה ועקרונות התמודדדות מול מכשולים. חלק מהנוכחים עדיין לא משוכנעים שהאוטו החדש שלהם יכול לעשות את כל מה שדיברנו עליו... "אתם עומדים להיות מופתעים" הבטחנו להם - ויצאנו לתרגל.

פרק התיאוריה ארוך אבל הכרחי ובסיומו אנו מתארגנים בשלוש קבוצות ויוצאים לטיולון ברחבי שמורת הר חורשן במהלכו נתרגל את החומר הנלמד תכל'ס בשטח. אנו מטפסים דרך מסלול סובב-פיסגה המתפתל על המורדות המערביים של ההר וכולל מכל טוב מכשולים וסלעים, מדרגות וחריצים ושיפועים. הציר דורש עירנות, קריאת שטח נכונה ופה ושם גם הכוונה מבחוץ אבל כולם מתמודדים עימם בהצלחה.

מראש ההר אנו גולשים בירידה עתירה בהצלבות ובורות עמוקים שמתרגלת בחירת קו נכונה ועבודה מדוייקת על המילימטר מול מכוון. תירגול מעבר הסוללה מספק לנו גלגלים שמונפים גבוה גבוה באוויר, פוזות פוטוגניות והרבה הנאה. בתרגול שיפוע צד אנו משננים שוב ושוב את סדר הפעולות להתמודדות עם זוית צד, מה עושים כדי למנוע התהפכות, וכמובן מתרגלים ומתרגלים.

image

לסיום אנו סוקרים את תיק ציוד החילוץ שבלעדיו לא יוצאים לשטח ומשתאים שוב ושוב כיצד הזמן עף כשנהנים. בעלי הסובארו החדשים מסיימים את היום הדחוס הזה עם יותר ידע ונסיון ובעיקר – הרבה ביטחון. כל מה שנשאר להם זה להצטרף לטיולים ולהתחיל להינות באמת מהארץ היפה שלנו ומעולם ה-4X4 שנפתח בפניהם.

היה טוב וכיף – נתראה בשטח!

image

מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

קישור לכתבות על מערכות הבטיחות ברכב והשימוש בשטח:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

imageimageimageimageimageimage

image

סיכום הטיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

imageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimage

image

לסיכום ההדרכה של הקבוצה של קובי בצלאל - הקליקו כאן
לסיכום ההדרכה של הקבוצה של שלמה הלב"ץ- הקליקו כאן

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן