שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה - סובארו דרייב בהר חורשן 4/5/2018

עוד קבוצה גדולה של בעלי סובארו 4X4 חדשים הגיעו ביום שישי לשבילי הר חורשן כדי להכיר את הרכב הייחודי שלהם ואת העולם המופלא של נהיגת השטח

שוק הג'יפונים בישראל כולל הרבה מאוד כלים בעלי הנעה קדמית בלבד ללא כל יכולות שטח. על רקע זה מתבלטים פורסטר ו- XV של סובארו כיוצאי הדופן בעלי הנעה 4X4 אמיתית ויכולות שטח מוכחות וחלק גדול מבעליהם מתוודעים לראשונה לעולם טיולי השטח ונהיגה מעבר לכביש הסלול. וכאן מגיעה הדרכת נהיגת שטח כשלב הכרחי להכרה נכונה ובטוחה של הרכב החדש ושל יכולותיו המרשימות.

וכך שוב אנו פוגשים בחניון בת-שלמה בקבוצה גדולה של סובארו 4X4 חדשים שהגיעו ליום של לימוד וכיף. כמקובל אצלנו פותחים בפרק התיאוריה שכולל היכרות עם המבנה הכללי של כלי הרכב בכלל וזה הייחודי של מכוניות סובארו בפרט על שלל היתרונות המאפיינים את הפורסטר וה-XV כמו הנעה כפולה סימטרית לכביש ולשטח, מנוע הבוקסר הגמיש שמעניק מרכז כובד נמוך ותיבת ההילוכים הרציפה. מדברים גם על דיפרנציאלים, מערכות עזר אלקטרוניות, זויות מרכב ומרווחי גחון, נגיעה בעולם הצמיגים, המיגונים והשיפורים.

לא פוסחים גם על עקרונות נהיגת השטח – התמודדות נכונה ובטוחה עם מכשולים, טיפוס בעליות וגלישת ירידות וצליחת שיפועים וחריצים. מעבר מדרגה, שיפוע צד. למרות שהקיץ עדיין לא חלף נותנים גם התייחסות להתמודדות עם בוץ ומעברי מים וכמובן לשמירה על שלמות הצמיגים והמנעות מתקרים וחתכים.

פרק התיאוריה ארוך אבל הכרחי ובסיומו אנו מתארגנים בטור ארוך ויוצאים לטיול ברחבי שמורת הר חורשן במהלכו נתרגל את החומר הנלמד תכל'ס בשטח. אנו מטפסים דרך מסלול סובב-פיסגה המתפתל על המורדות המערביים של ההר וכולל מכל טוב מכשולים וסלעים, מדרגות וחריצים ושיפועים. הציר דורש עירנות, קריאת שטח נכונה ופה ושם גם הכוונה מבחוץ אבל כולם מתמודדים עימם בהצלחה.

מראש ההר אנו גולשים בירידה עתירה בהצלבות ובורות עמוקים שמתרגלת בחירת קו נכונה ועבודה מדוייקת על המילימטר מול מכוון. תירגול מעבר הסוללה מספק לנו גלגלים שמונפים גבוה גבוה באוויר, פוזות פוטוגניות והרבה הנאה.

לסיום אנו סוקרים את תיק ציוד החילוץ שבלעדיו לא יוצאים לשטח ומשתאים שוב ושוב כיצד הזמן עף כשנהנים. מבלי להרגיש בעלי הסובארו החדשים מסיימים את היום הדחוס הזה עם הרבה ידע וקצת נסיון ובעיקר עם הרבה ביטחון. כל מה שנשאר להם זה להצטרף לטיולים ולהתחיל להינות באמת מהארץ היפה שלנו ומעולם ה-4X4 שנפתח בפניהם.

היה טוב וכיף – נתראה בשטח!

מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

קישור לכתבות על מערכות הבטיחות ברכב והשימוש בשטח:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק



סיכום הטיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח















לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - אלי שטייר

06 באוגוסט 2018 ב 15:02

ההדרכה שיפרה את הכרותי עם הרכב ועם יכולותיו.
ההדרכה מאד שיפרה את בטחוני ברכב ויכולותיו.
הדרכה טובה ומועילה, מדריכים מצויינים.