שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה - סובארו דרייב ביער בן שמן, 10/8/18

אז מה אם חם באמצע אוגוסט? חם בישראל בקיץ וזו לא סיבה להתחבא במזגן. לא פחות מ -38 רכבי סובארו חדשים הגיעו לבן שמן בבוקרו של יום שישי מהלוהטים שאנו זוכרים, ואנחנו הגענו מוכנים בהרכב מורחב על מנת להעביר הדרכת נהיגת שטח המונית מוצלחת ומהנה. נכון שהיה חם אבל זה לא הפריע להנאה

החום הגדול של אוגוסט בישראל מסוגל להפוך את מיטב אתרי הטיול והטבע לשוממים. כל כך חם עד שרוב האנשים מעדיפים להסתתר מתחת למזגן. בבית, בקניון, העיקר לא להוציא את האף החוצה. אבל בעלי סובארו 4X4 עשויים כנראה מחומר אחר. הם לא נרתעים מהנפצות מזג האוויר, מגיעים להדרכות ולטיולים עם הרבה מוטיבציה ומצב רוח טוב והאמת היא שזה ממש תענוג. כמעט 40 כלי רכב נרשמו להדרכת נהיגת שטח ביער בן שמן – קבוצה מהגדולות שיצא לנו להוביל, ולצורך זה הגענו בהרכב מתוגבר ואפילו שינינו את נקודת המפגש המסורתית לכזו שמסוגלת לקלוט מספר גדול של מכוניות ואנשים.

כמו שהזכרתי – בעלי סובארו הם "חומר טוב" שקל לעבוד איתו – מגיעים בזמן, עם מצב רוח טוב, רצון להעשיר ידע והרבה מוטיבציה ולכן קל לנו איתם גם כאשר מדובר במאסה רצינית של אנשים. חיש קל התחלקנו לשתי קבוצות על מנת להעביר את הפרק התיאורטי: הסבר על אופן הפעולה של מערכת ההנעה הייחודית של סובארו, דיפרנציאלים, נעילות, מערכות עזר ובטיחות אלקטרוניות כגון ABS, בקרת יציבות, בקרת משיכה, בקרת ירידה במדרון, X MODE והתייחסות פרטנית לדגמי סובארו AWD השונים -XV , פורסטר ואאוטבק. דיברנו על כללי נהיגה נכונה ובטוחה – חשיבות חגירת חגורת בטיחות בכל מצב, ישיבה נכונה, אחיזת הגה נכונה, בלימה נכונה ושמירת מרחק וגם עקרונות נהיגת שטח: קריאת שטח נכונה, שטחים מתים, דרכי התמודדות עם מכשולים שונים, התחשבות במרווח גחון ובזוויות מרכב עבודה עם מכוון חיצוני, חשיבות עקרון התנועה הזורמת, שיפוע צד סטטי ודינמי ודרכי ההתמודדות עימו.

לאחר מכן התחלקנו לקבוצות קטנות יותר ויצאנו לתרגל מעשית את החומר שנסקר. עלינו עליות וירדנו ירידות, נסענו בזוויות צד והתמודדנו עם הצלבות וחריצים, ולמרות החום הגדול, גם לא שכחנו את הפסקת הקפה המסורתית. לסיום – סקירת ציוד חילוץ ושחרור הביתה עם הרבה יותר בטחון וידע.

היה חם נורא, אבל זה ממש לא הפריע ליום מוצלח וכיפי. להתראות בהדרכות הבאות ובטיולים!

מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

התמונות מהקבוצה של חיים

אורח/ת - אדם לוי

20 באוגוסט 2018 ב 13:00

אחת החוויות הטובות שהיו לאישתי ולי, לא ידענו מה מסוגלים ואפשר לעשות עם כלי הרכב סובארו. ההדרכה היתה מקצועית ביותר. המדריך דרור הראה ולימד אותנו בצורה הכי מקצועית שאפשר אפילו שלא יפגע חלילה כלי הרכב שלנו. הקפדה על נהלים משמעת מים וקפה היה כייף מחכים לפעם הבאה

אורח/ת - אילן ואורנה עדן

21 באוגוסט 2018 ב 17:08

ההדרכה היתה מוצלחת וחיזקה את הבטחון.
אפשר לדעתי לקצר קצת את ההסברים התאורטיים ולהוסיף מעט זמן לתרגולים.
תודה רבה לדרור על ההסברים הברורים וההשקעה.

אורח/ת - אורית שבח

27 באוגוסט 2018 ב 12:02

למדריך חיים זרזר,
תודה על החוויה המהנה, המאתגרת ובעיקר המלמדת שעברנו בהדרכתך ב-1/8/18 ביער בן שמן.
העברת לנו את הרקע התיאורטי בצורה מאוד ברורה ועניינית ובאופן שמעורר סקרנות. היית קשוב לקהל שלך ונראה שהיה "קליק" מהרגע הראשון.
הובלת אותנו בשבילי היער בכריזמטיות ובבטחון, האחריות העילאית שהפגנת תרמה לתחושת הבטחון שלנו, הנהגים ולביצוע האתגרים בהנאה מושלמת.
אני מודה לך באופן אישי כ"דוגמנית" הראשונה. הרגשתי ש"יש על מי לסמוך" וכל מה שצריך זה להיות קשובים, לשמור על מתח בריא וקצת לפחד.