שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה - מועדון ג'יפ ביער בן שמן 31/8/18

להדרכת Jeep ביער בן שמן הגיעו הפעם חבורה של קשוחים – רנגלרים, רוביקונים וגרנד צ'רוקים, אז לא עשינו הנחות ופקדנו מכשולים ראויים. היה מעניין ומלמד ולמרות החום הגדול – היה כיף. הרבה כיף - כי באנו להינות!

Jeep הוא מותג עם הרבה מוניטין שמדבר לליבם של חובבי שטח אמיתיים. להבדיל מעדרי הג'יפונים וגם SUV גדולים שרבים וטובים רוכשים בגלל הישיבה הגבוהה והפוזה, רבים בוחרים בדבר האמיתי כי הם מצפים ממנו ליותר ערך מוסף במגרש הביתי שלו – בשטח. ובשביל לחוות את היכולות והביצועים, צריך לדעת מה עושים. זה למה יש הדרכת נהיגה שהם מקבלים מהיבואן ומתייצבים באחד מימי שישי בבוקר – בקור ובחום, בגשם ובשמש. חלקם מגיעים גם עם הנשים והילדים – כי אין כמו לשתף את כל המשפחה בחוויה – ואנחנו אוהבים את זה!

כמו תמיד מתחילים בתיאוריה. קצת הסטוריה של המותג, הסברים על מבנה רכב 4X4 ומערכותיו, הבדלים בין מערכות הנעה כפולה מזדמנת מול קבועה, על תיבות הילוכים, על תיבות העברה, על דיפרנציאלים ונעילות, מבנה המתלים וחשיבותם של גלגלים גדולים, זויות מרכב, מהלכי מתלה ומרווח גחון ומתעסקים הרבה במערכות האלקטרוניות המודרניות – ABS, בקרת היציבות ESP, ובקרת המשיכה ETC וקצת על עקרונות נהיגת שטח – חשיבותם של אחיזה ומשיכה, עליות, ירידות, שיפועי צד, חשיבות התנועה הזורמת ועוד ועוד.

בתרגול המעשי פקדנו חריצים ועליות והצלבות וכמו שאומרים – "מתחילים הכי חזק שאפשר ולאט לאט מגבירים", ועוברים לעליות מרושעות יותר ויותר. לא רק כי כלי הרכב יכולים, אלא גם כי הנהגים/ות צוברים בטחון ומשתפרים מרגע לרגע והחיוך לא יורד להם מהפנים! וכמובן שלא שכחנו גם את ההפסקה המסורתית על קפה שחור חזק ואת הפינאלה בצורת סקירת ציוד חילוץ ואפילו טעימה קצרה של הפעלת כננת חשמלית...

מבחינתי, לראות מצד אחד את החיוכים וההתלהבות, ומצד שני ביצועים מרשימים לפי כל קנה מידה, זה משהו ששווה את כל המאמץ, גם בחום הגדול של סוף אוגוסט.
נהניתי להדריך אתכם – נתראה בשטח ובטיולים!

מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

קישור לכתבות על מערכות הבטיחות ברכב והשימוש בשטח:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

סיכום הטיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח









תמונות מהקבוצה של חיים זרזר





לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - מיקי

04 בספטמבר 2018 ב 20:48

היה מעולה ומקצועי מעל ומעבר. בלי לשים לב אפילו סיימנו בשלוש.. תודה רבה. ניפגש בקרוב.