הדרכת נהיגה למועדון סובארו דרייב ביער בן שמן 30/11/2018

בוקר של שישי נוסף ביער בן שמן וקבוצה גדולה של בעלי סובארו פורסטר, XV ואאוטבק אחד, נאספים בנקודת המפגש המוצלת שלנו. עולם נהיגת השטח המופלא עומד להפתח בפניהם וכולם במצב רוח טוב.
הדריכו: רני פלג, יחיאל דניאל, עופר אוגש וקובי בצלאל.

9:00 בבוקר ולמעלה מ-30 בעלי סובארו חדשים, ולצידם בן או בת משפחה או חבר אחד לפחות, ישובים במעגל על כסאות ומחצלות וכולם קשובים לקראת הקטע התיאורטי של יום ההדרכה. קבוצה של אנשים בגילאים שונים וכבר בסבב ההכרות שאיתו פתחתי את ההרצאה שלי, הבנו שעבור רוב המשתתפים זהו רכב השטח הראשון. המותג סובארו יכול בהחלט לטפוח לעצמו על השכם, בין היתר, על כך שעבור אנשים רבים הוא מהווה את הגשר או החלון שדרכם הם גילו והתאהבו בעולם השטח. בחלק התיאורטי דנו בנושאים רבים כמו אחיזה, צמיגים ולחץ אויר, מערכות דיפרנציאל מכניות ואלקטרוניות, מהלך המיתלים, מרווח הגחון, זוויות גישה ונטישה, שיפועי צד ועוד.
כל מדריך לקח איתו קבוצה של רכבים, בחר שביל ונעלם איתם בין עצי היער. אני לקחתי את הקבוצה שלי לתחנה הראשונה להיום, עלייה תלולה - מפותלת ומחורצת, כזו שדורשת מהנהג תכנון של ציר הטיפוס שלו בעזרת מבט
רחוק קדימה ושימוש נכון בדוושת הגז, כזו שתאפשר למערכת הנעת ה- 4X4 המצויינת של סובארו לעלות למעלה בקלילות.
כולם טיפסו נהדר, היו כאלה שהרכב שלהם "ריחף" באדישות את המעלה למרות תוואי השטח הלא פשוט, אחרים למדו תוך כדי ובפעם הראשונה, מה בעצם צריך לעשות כדי שזה יקרה. החלק השני של תחנה זו הוא ירידה של אותו קטע דרך מחורץ ולאלו מבין הרכבים שיש את מערכת ה- X-Mode הכל כך יעילה, היתה הזדמנות להכיר את יתרונותיה גם בירידה תלולה. כולם ירדו תוך כדי הנפת גלגל או שניים באויר (הצלבה) ועבור מי שחווה זאת בפעם הראשונה מדובר באירוע מכונן שגם מצטלם נהדר.
משם עברנו לתרגול של שיפוע צד (שפ"צ) בליווי הסברים וטיפים לגבי מה מותר לעשות ומה אסור לעשות. התירגול כמו תמיד הוא זה ש"עושה שכל" למשתתפים וממנו אפשר ללמוד על תחושות הנהג והתנהגות הרכב.

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח



לאחר הפסקת אוכל ושתייה, המשכנו לתרגול עליות וירידות תלולות יותר או פחות בתוואי שטח משתנה ובקרקע עמוסת פודרה. יש כמה עליות שונות ואנחנו בוחנים במבט ובליווי הסברים, האם זו עלייה רלוונטית עבורנו או לא? במהלך התירגולים כולם מכירים בחשיבותה של התנועה המתונה והרציפה ולומדים עוד קצת על מערכת ה- 4X4 של סובארו שבתפעול נכון יודעת לעשות הרבה יותר ממה שנראה לעין.

מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:

דיפרנציאלירידהעלייה,  שיפועשיפוע צדבקרת אחיזהבקרת יציבותABSESPסובארומנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל


קישור לכתבות על מערכות הבטיחות ברכב והשימוש בשטח:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק


לסיום, לאחר שכולם תרגלו שוב ושוב, יצאנו לטיול קצר בשבילי היער. במהלך הטיול חלפנו על פני כמה וכמה מעברים מאתגרים, ירידות ועליות תלולות, קצת הצלבות ומשחקי עבירות, אבל בעיקר נהגנו בשבילים המהירים של היער ואת זה סובארו עושים הכי טוב שאפשר.
היתה לי הדרכה שכולה תענוג.
מקווה מאד לראות אתכם בטיולי סובארו דרייב ובטיולי שטח אחרים.

שלכם,

קובי בצלאל

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

תמונות מהקבוצה של יחיאל דניאל


תמונות  מהקבוצה של יחיאל  דניאל

מתרגלים שיפוע צד

מתרגלים שיפוע צד

תרגול הצלבה והכרת פעולת מערכת בקרת המשיכה

תרגול הצלבה והכרת פעולת מערכת בקרת המשיכה


 

מתרגלים עליה וירידה

מתרגלים עליה וירידה

תודה רבה לכולכם
היה כיף להיות איתכם
נפגש בטיולים
יחיאל דניאל

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:

דיפרנציאלירידהעלייה,  שיפועשיפוע צדבקרת אחיזהבקרת יציבותABSESPסובארומנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל



קישור לכתבות על מערכות הבטיחות ברכב והשימוש בשטח:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק





















לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן 
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן 
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

 

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - חגית טהר גונן

03 בדצמבר ב 15:19

הדרכה מאוד מקצועית, מקיפה ומלמדת. למדנו הרבה מאוד על נהיגה באופן כללי ועל הרכב ויכולותיו. הרחבנו את ידיעותינו בנושא רכב ונהיגה. קובי מדריך משכמו ומעלה מאוד מקצועי. הסביר לפרטי פרטים בצורה מקצועית וחברית עם הרבה סבלנות ודאג גם לצלם. הייתה אווירה נהדרת. נהנו והחכמנו.
יישר כוח! אין ספק שנצטרך גם לטיולים.