שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגת שטח למועדון סובארו דרייב בהר חורשן 8/2/2019

יום שישי בבוקר בכניסה לבת שלמה הישנה ושוב, אנחנו פוגשים חבורה של בעלי סובארו פורסטר ו-XV חדשים, להדרכת נהיגת שטח בשבילים היפים של הר חורשן
הדריכו: דרור ברלי וקובי בצלאל

09:00 בבוקר ושיירה ארוכה של רכבי סובארו XV ופורסטר נכנסת לשבילים של שמורת הר חורשן. התמקמנו תחת כמה עצים, בצל נעים ושקט וכולם ישובים על כסאות מתקפלים ומחזיקים כוס עם קפה או תה ביד. פתחנו בהרצאה התיאורטית שמקדימה אצלנו כל הדרכת נהיגה ונגענו בנושאים רבים כמו אחיזה, צמיגים ולחץ אויר, מהלך המיתלים, מרווח הגחון, זוויות גישה ונטישה, מבט רחוק קדימה ותכנון הנסיעה, העברות משקל ושיפועי צד, דיפרנציאל ונעילות דיפרנציאל מכאניים ואלקטרוניים, כמו זה המוצלח מאוד שיש בהנעת ה- 4X4 של סובארו XV ושל סובארו פורסטר.

לחלק המעשי של היום יצאנו בקבוצה אחת עם מדריך אחד מוביל והאחר מאסף. כמו תמיד, בתחילת היום, עשינו הרבה עצירות ונתנו הסברים לפני כל מכשול, כי הכל חדש כאן לכולם ושום דבר לא מובן מאליו. הגענו למעבר מדרגה אחת פשוטה והמשכנו בטיפוס עלייה קשה יותר ועמוסה במדרגות שונות, חריצים ומכשולים אחרים. ככל שהזמן חלף ותוך כדי תנועה, החבר'ה התחילו להבין איך מערכת ה- 4X4 הנפלאה של סובארו יודעת לעבוד, כשיודעים להשתמש בה.
עצרנו לארוחת בוקר מאוחרת, שתינו קפה ותה ובלי לבזבז זמן מיותר המשכנו למכשול הבא, ירידה לבנה ומחורצת שמובילה לכיוון הישוב עמיקם, בה תרגלנו בחירת ציר ומעבר של דרך משובשת. הרכבים צולחים בקלילות את הדרך עם כמה הצלבות וגלגלים מונפים גבוה באויר, פרצופים מאושרים לנהגים וקריאות התפעלות מכל הסובבים בחוץ, שלא מפסיקים לצלם את הרכבים ב"פוזות" וזוויות שלא חלמו עליהן במעמד הרכישה בסניף הקרוב לביתם.
מזג האויר מקסים ובין תרגול מכשול אחד לבא אחריו, אנחנו מטיילים באזור מקסים, עמוס בצמחייה, שלוליות וים של פרות מדושנות שעומדות דווקא באמצע השבילים שלנו וכשהן כבר מועילות בטובן לזוז הצידה, אנחנו זוכים למבט של "יאללה יאללה, תתקדמו..!". אז התקדמנו ועצרנו שוב, כדי לתרגל נהיגה בשיפוע צד, שפ"ץ. הסברנו מה זה בעצם, מה צריך לעשות ומה אסור לעשות כדי לעבור את המכשול בשלום ללא פגיעות ברכב ובנוסעיו.
את הדרך חזרה לנקודה שבה התחלנו את היום, הנהגים עשו עם הרבה יותר ביטחון בהבנת הנהיגה שלהם בשטח וביכולות הסובארו החדשה שלהם. הארכנו אותה קצת כדי להספיק לעבור בעוד שלולית או שתיים כדי שחלילה אף אחד לא יחזור הביתה עם רכב נקי, עוד הסבר קצר על אמצעי החילוץ הבסיסיים שחובה להחזיק בכל רכב שטח ונפרדנו מהחבורה שלנו לשלום.
היה תענוג של יום עם קבוצה נהדרת,
מקווים לראות את כולכם בטיולים של מועדון סובארו דרייב ואחרים.
סעו בדרכים טובות ולהתראות בשטח,

קובי ודרור.

ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע