שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הגעת לפסגה - הדרכת נהיגה לנד רובר

גם לקוחות רכבי יוקרה מפנקים אוהבים ללכלך את הרכב בבוץ, אם יש לו את היכולת המוכחת לצלוח שטח.
בעלי לנד רובר הוכיחו זאת ביום שישי ה-04.03.22 שהיה גשום עוד בתחילת היום.
אבל קודם ארוחות בוקר מפנקת כיאה למותג וללקוחותיו.
הדריכו: קובי בצלאל וחיים זרזר.
צילמו: ארז טרופן, קובי בצלאל והמשתתפים.

image

מה הסיכוי שמישהו עם כלי רכב יקר ומפנק יכנס לשטח? ובכן, לכל אלו ששאלו את השאלה בשקט בראש או בקול רם, ולכל אלו ששמעו מישהו אחר קובע כי - בטוח שיסעו רק על הכביש, כעת יש תשובה ברורה: לקוחות לנד רובר!
אמנם היצרן הבריטי הוותיק (וכן, כיום בבעלות קונצרן טאטא) התחיל כיצרן של כלי שטח עמידים ושימושיים, מעין טרקטור משופר, אבל כיום או ליתר דיוק עם הצגת הדיפנדר החדש (קישור להשקה של דיפנדר 110 בישראל), הוא השלים את המטמורפוזה ליצרן יוקרה המאפשר ללקוחותיו לרדת לשטח, ברמות שונות המותאמות לדגמיו השונים. אלא שככל הנראה כי לקוחותיו לא שוכחים להתמקד במסורת השטח, ורוצים גם הם לנצל את יכולתיו גם כשהאספלט נגמר. עבור לקוחות לנד רובר אשר רכשו מדגמי החברה, דיפנדר במיוחד אבל לא רק, ערכנו הדרכת שטח מיוחדת סביב הר חורשן.

image

על פי רוב אנו מדריכי השטח רגילים להתחיל הדרכות על איזה שולחן קק"ל פנוי, לא אצל לנד רובר. במקרה דנן התחלנו בארוחת בוקר מפנקת במלון בוטיק בזכרון יעקוב, עם נוף יפהפה לים התיכון. לאחר מכן עלינו לחדר הישיבות להרצאה על נהיגת שטח, מכלולי כלי הרכב הרלוונטיים, מושגי יסוד בשפת השטח ועוד... מבלי שהספקנו לדבר על מערכות חשובות לכלי הרכב כמו ה-Terrain response הייחודית או מתלי האוויר המתכווננים של הדיפנדר, החלטנו שהגיע זמן לצאת לשטח ולהתחיל בחלק המלכלך של היום. מדוע מלכלכך? משום הגשם שירד עד לשעות הבוקר של הדרכת הנהיגה, והרטיב את אזור הר חורשן, המקום אליו שמנו פנינו (או גלגלינו).

image

בחלק זה התחלקנו לשתי קבוצות קטנות יותר, לטובת זמני תרגול עדיפים, בהדרכת הח"מ וקובי בצלאל, שותפי להדרכה. עם הכניסה לשטח הטרשי הבנו שנינו כי השמש שיצאה זה מכבר לא הספיקה לייבש את משטחי הסלע הרבים שפזורים בהר חורשן, אז ההתחלה הייתה ב"איזי מוד", בכל זאת רצינו להיזהר על כלי השטח החדשים אשר נוסעים על סלעים חלקלקים מאוד. אלא שהלקוחות שיודעים טוב מאוד מה יש להם בידיים החליטו עד מהרה לדחוק את כלי הרכב שלהם על אף רמת האחיזה, ולהראות איך הלנד רוברים מתגברים על הכל.
בקבוצה שלי היה זה המעלה הלבן או שביל האש של חורשן, שהרגיש איך דיפנדר מדלג מעליו, ובקבוצה של קובי שיחקו עם ההצלבות המשוגעות של השביל המוביל לעמיקם. מיותד לציין שכלי הרכב נרתמו מיד למשימה וביצעו אותה באופן מושלם. לקראת הסוף לא שכחנו לעשות סשן השפרצות קצת בערוץ נחל דליה, לסגירת יום מהנה ומלמד כאחד.
מקווה שניפגש בטיולים העתידיים

כמה הרחבות מויקישטח להעמקת החומר הנלמד:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

164708213903816470821401261647082141093164708214185416470821425311647082143429164708214442116470821450941647082145836164708214640916470821470601647082147752164708214847616470821493371647082150388164708215112716470821517101647082152406164708215301916470821537401647082154369164708215495116470821556201647082156219164708215704616470821577941647082159357164708216002016470821610791647082161998164708216281616470821633861647082164064164708216472216470821654461647082166089164708216675116470821674791647082168184164708216892616470821695031647082170161

סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

164708229292416470822924471647082293480164708229416016470822948321647082295403164708229651816470822974161647082298039164708229877116470822997411647082299112164708230049416470823012031647082301866164708230251316470823042191647082303087164708230532116470823060431647082306674164708230736516470823079591647082308653164708230918916470823096451647082310304

image

image

image

image

image

image

image


לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן