שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

שחור ולבן 2022 - מרצדס Mercedes G

הרוכשים ברי המזל שקונים מרצדס Mercedes G מקבלים מהיבואן (כלמוביל) הדרכה אישית על כלי הרכב המותאמת לאופי של הנהג עם דגשים מוכוונים לקוח.
הצלחנו להיפגש בשתי הדרכות אישיות ביער בן שמן עם רכב הכביש שטח הקשוח, היוקרתי והטוב ביותר מייצור סידרתי נהוגים ע"י נהגים שאוהבים לטייל וליהנות מיכולות ה-G לא רק בכביש אלא גם בטיולים בשטח

image

משנת 2013 לשנת 2022

בשנת 2013 נפגשנו ביער בן שמן להדרכות של שני מרצדס G - גם אז שחור ולבן, כשהלבן הוא של אותו הנהג של הלבן איתו נפגשנו השבוע, רק עם G מודל 2022...

מרצדס G הוצג לראשונה בשנת 1979 כרכב שטח קשוח לשימושים צבאים. ברבות השנים הפך גם להיות סמל סטאטוס יוקרתי לצד רכב כביש שטח שימושי לנהגים היודעים ליהנות מכול העולמות.

1657996013752

G מודרני בצורה קלאסית

בשנת 2018 עדכנה מרצדס את אייקון השטח הוותיק שלה והציגה G חדש השומר על הקשיחות של השלדה והמבנה הקלאסי אבל עם מתלה קדמי נפרד, מערכות בטיחות מתקדמות ומרחב פנימי גדול ומשופר עם אין ספור של אפשרויות של מתלים, מנועים, אבזור ורמות גימור.

המרצדס G קלאס החדש בנוי על שלדה מסיבית חדשה, לראשונה ב-G מתלה קדמי נפרד, עם סרן אחורי חי, מערכת הנעה כפולה בחלוקה קבועה של 40:60 ותיבת העברה עם הילוך כוח, מתלים מתוחכמים עם בולמים מתכווננים ואף גרסאות עם סרנים פורטאליים (קישור), מערכות בקרה אלקטרוניות מתוחכמות לצד מערכות בטיחות מתקדמות בסטנדרט של מרצדס ושלוש נעילות דיפרנציאל אמיתיות - נעילת דיפרנציאל מרכזי (אורכי) ושתי נעילות רוחביות מאחור ומקדימה, בשליטה מלאה של הנהג.

1657996023881

מרצדס G בשטח

שיפועים חדים, הצלבות, דרדרת, מדרגות סלע - הכל קטן עליו על ה-G. אין מכשול בשטח שהמכונה הזו לא מטפסת ובקלות, שימו את הגלגלים (צמיגי כביש מקוריים) במקומות הנכונים, תדאגו להפעיל את הנעילות וקדימה למעלה! המנוע העוצמתי עם יחס העברה נמוך (הילוך LOW אמיתי בשילוב כפתור) ובשילוב שלוש נעילות הדפרנציאל המכאניות ("אמיתיות") מביאים לכך שה-G מסרב להתרשם מעליות ומעברים שכל רכב אחר היה מתאמץ בהם.
זווית גישה וגם זווית נטישה מעולות! ולמרות פגושי הפלסטיק המקוריים אפשר לגשת ולנטוש מדרגות סלע מרשימות ביותר. המגבלה היחידה היא זווית הבטן הנפגעת בגלל מדרגות הצד המקוריות, העשויות מחומרים רכים ושלא רצינו לפגוע בהן.
למטה קורות השלדה קשוחות וכל המכלולים נמצאים גבוה ועמוק בין הקורות דבר שמספק בטיחות וביטחון רב לנהגים.
נעילה מרכזית נשלטת נהג, כיאה לרכב שנוסע ב-4X4 באופן קבוע, שנייה אחורית ושלישית קדמית - וזה גם סדר הנעילה שהמחשב של ה-G מאפשר לנעול. לא תוכלו לנעול רק קדמית מבלי שקודם נעלתם מרכזית ואז אחורית, וכך הלאה. כדי לשחרר את נעילות הדיפרנציאל אפשר לבטל את הנעילה המרכזית ואז גם שתי הנעילות הרוחביות יתנתקו. לחיצה על כפתור ההפעלה מדליקה מנורה צהובה - משמע ההוראה נקלטה. ביצוע הנעילה בפועל מדליק מנורה אדומה - משמע הדיפרנציאל נעול. ואם נוסעים עם חלונות פתוחים גם שומעים את השילוב המכאני של גלגלי השיניים בנעילות.


1657996008593

מצבי נהיגה

ב-G קלאס קיים כפתור המאפשר לבחור מצבי נהיגה המשפיעים על התנהגות הרכב בשטח ובכביש באמצעות שליטה על המתלים, מנוע, הגה והמערכות האלקטרוניות של ה-G.
מצב קומפורט, אקו, ספורט לכביש, מצב שטח DUNE (נכנס לפעולה בלחיצה ארוכה) ומצב אישי בו ניתן להגדיר את מצב המתלים, המנוע והגה לבחירת הנהג. ולקשוחים - מצב G-Mode הנכנס לפעולה בשילוב הילוך כוח LOW. כל זה לצד כפתור לביטול בקרת יציבות (ESP), כפתור שילוב LOW (מחייב שילוב N בתיבת ההילוכים) ושלושת כפתורי נעילות הדיפרנציאלים.

מסך שטח:

מסך שטח:

מצפן, מד גובה, זוויות מרכב וגם מצב הדיפרנציאלים (צהוב = נעול)


מרצדס G קלאס - מפרט טכני:


תעודת זהות
קטגוריה: רכבי שטח גדולים עם הילוך כוח
מרכב: 5 דלתות
מקומות ישיבה: 5 מושבים
גלגל ספייר: בגודל מלא ותלוי על הדלת האחורית

מנוע בנזין:
תצורה: טורבו בנזין V8 בנזין
נפח: 3982 סמ"ק
הספק: 422 כ"ס ב-5250-5500 סל"ד
מומנט: 63.2 קג"מ ב-2250-4750 סל"ד
0-100: 5.9 שניות
מהירות מרבית: 210 קמ"ש

מנועים נוספים:
3.0 ליטר טורבו דיזל, 286 כ"ס ו-62 קג"מ
3.0 ליטר טורבו דיזל, 330 כ"ס ו-72 קג"מ
4.0 ליטר V8 טורבו בנזין, 585 כ"ס ו-87 קג"מ

הנעה ומכלולים
תיבת הילוכים: אוטומטית 9 הילוכים
הנעה: כפולה בחלוקת 40:60, הילוך כוח ושלוש נעילות דיפרנציאל נשלטות נהג
מתלים קדמיים: עצמאיים, בולמים אדפטיביים
מתלים אחוריים: סרן חי, קפיצי סליל, בולמים אדפטיביים

ממדים
בסיס גלגלים: 289 ס"מ
אורך/רוחב/גובה: 197/193/482 ס"מ
מרווח גחון: 24.1 ס"מ
משקל: 2429 ק"ג
מיכל דלק: 75 ליטר
תא מטען: 355-2400 ליטר

1657996009260

קישורים לכתבות על הדיפרנציאל:

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

מצב נעילות הדיפרנציאל:

צהוב - הפקודה ניתנה / אדום - הנעילה שולבה

קישורים לסיכום ההדרכה בשטח:

מונחים מקצועיים מתוך הויקישטח: דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS , ESP, מנוע

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

1657996021753

165799600586716579960072301657996007917165799601005016579960107951657996011584165799601235016579960129501657996014492165799601538016579960162851657996017063165799601782716579960197011657996020258165799602106616579960229821657996024904165799602575816579960264771657996027160

1657996018742

וגם G63 בהדרכה שנערכה בתחילת השבוע:

1657996487401165799648585516579964887481657996490237165799649179316579964934401657996494524

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - אריה

18 ביולי 2022 ב 04:09

איך מהלך מתלה קדמי אחרי השינוי?

2

Ogash Ofer

18 ביולי 2022 ב 06:53

אורח/ת - אריה כתב/ה:
"

איך מהלך מתלה קדמי אחרי השינוי?

"
המתלה הקדמי מאוד מאוד נוח לנסיעה (יש לזכור כי תומכים בו בולמים אדפטיביים).
מרגיש לי שהמהלך המתלה מקדימה התקצר (אין לי נתונים רישמיים להשוואה), אבל מכיוון שהמגלבה האמיתית היא זווית הבטן ואם לדייק המדרגות היפות משני צידיד הדלתות שמאוד מגבילים את זווית הבטן לא אתגרנו את ה-G בהצלבות קיצוניות שגם יביאו לידי ביטוי את מהלך המתלה מקדימה.
בחרנו נתיבים כאלו שיאתגרו את הרכב מבחינת אחיזה וזוויות גישה ונטישה - וכאן ה-G עושה עבודה מרשימה ביותר!