הדריכו: קובי בצלאל ועופר אוגש">
דף מתוך

הדרכות ג'יפ רנגלר / רוביקון / קומפאס

אנשי ג'יפ התאספו להדרכת נהיגה והיכרות עם הג'יפים שהם מוכרים - התחלקנו לתחנת רנגלר / רוביקון לקטע דרך בעבירות קלה עד בינונית עבור הרנגלרים (בלתי אפשרי עבור רוב כלי הרכב 4X4 שנמכרים כיום) ולקטע דרך של שבילים טובים, מעט בוציים ועם כמה שלוליות טובות עבור הקומפאס והכול תחת האמירה הברורה כי JEEP יש רק אחד!
במקביל עומר "אבארט" גלברט לקח את הקבוצה המקבילה בכביש עם שיירת אלפא רומיאו כי "זה שאתה נושם לא אומר שאתה חי".
הדריכו: קובי בצלאל ועופר אוגש

ג'יפ רנגלר וג'יפ רוביקון

הג'יפ "האמיתי" - הרנגלר הושק בשנה שעברה תחת שם המודל JL (הדגם היוצא הוא JK) עם שלדה חדשה, מרכב קל יותר במאה קילו, מאלומיניום, עדכוני עיצוב מבחוץ, עיצוב וארגומטריה חדשה מבפנים ובשורה מפתיעה לרכב אמריקאי - מנוע חדש וקטן בנפח של 2 ליטר עם מגדש טורבו המספק 272 כוחות סוס ו-40.8 קג"מ החל מ-3,000 סל"ד.
הרנגלר מגיע במרכב המוכן לפירוק גג בקלות (רק לפתוח ידיות) ועם אפשרות לפירוק דלתות באמצעות פתיחה של כמה ברגים, כשהיצרן מספק מפתח מתאים בתא המטען.
הרנגלר נמכר בישראל בגרסת ספורט, בעתיד גם בגרסה מאובזרת יותר ועם מערכות בטיחות הנקראית סהרה והכי חשוב - בגרסה קשוחה המוכנה לשטח קשה בשם המיתולגי - רוביקון! ללא ספק כלי הרכב / הג'יפ האולטימטיבי לשטח, היוצא מהחנות מוכן ועם כל השיפורים (מצמיגים, מיגונים, נעילות דיפרנציאל מאחור ומקדימה, ניתוק חשמלי של מוט מייצב, יחסי העברה נמוכים ועוד) מוכן לשטח קשה ולטיפוס כל מעלה. כמובן שרשימת התוספות והשיפורים שמציעה ג'יפ בארצות הברית באמצעות חברת הבת מופאר וגם שוק השיפורים הפרטי מאפשרים לשפר את הרוביקון ולהפכו ל"מפלצת" שטח, כרצונו של בעליו.

קישורים:
ג'יפ השיקה את הרנגלר JL החדש
הדבר האמיתי - ג'יפ רנגלר JEEP WRANGLER JL
מסלול טיול סכיני דימונה עם הג'יפ רנגלר החדש

ג'יפ קומפאס

הקומפאס - ג'יפון מבית ג'יפ הוצג לראשונה בשנת 2007, בשנת 2011 עבר מתיחת פנים ובשנת 2017 הוצג הדור השני של הקומפאס כפי שנהגנו בו בהדרכה זו.

בישראל נמכר הקומפאס עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר המנפק 170 כ"ס ב- 5500 סל"ד, ועם 25.5 קג"מ ב-2500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 9 הילוכים מתוצרת ZF. מערכת ההנעה הכפולה מעבירה כוח באופן קבוע קדימה ורק עם אובדן האחיזה היא מעבירה כוח גם לגלגלים האחוריים.
לקומפאס בורר מצבי נהיגה קרוי Jeep Active Drive המאפשר בחירה בין 'שלג', 'חול', 'בוץ' או 'אוטומט'. המרכב מאפשר זווית גישה של 16.3 מעלות, עם מרווח גחון של 21.5 ס"מ וזווית גחון של 22.9 מעלות וזווית נטישה של 31.4 מעלות.
לקומפאס 5 כוכבי בטיחות במבחן האירופי של E-NCAP, הוא מגיע ברמת גימור גבוהה ומציע מערכות בטיחות מתקדמות - בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת ותיקון של סטייה מנתיב.

קישורים:
ג'יפ קומפאס החדש הושק בישראל
מצביע לצפון - ג'יפ קומפאס

הדרכות נהיגה וטיולי מועדון ג'יפ

אנשי אתר השטח גאים להיות המדריכים של מועדון ג'יפ בהדרכות הנהיגה ובטיולי המועדון מטעם היבואן.

קישורים לכמה סיכומי הדרכות נהיגה וטיולים:
טיול מועדון Jeep רנגלרים ורוביקונים – נחל ערוד ומעלה רמון 22.2.19
הדרכת נהיגה - מועדון ג'יפ בהר חורשן 4.1.19
הדרכת נהיגה - מועדון ג'יפ ביער בן שמן 31.8.18
הדרכת מועדון Jeep בהר חורשן 20.7.18

קישורים לטיולי ג'יפ מיוחדים:
טיול רנגלר רוביקון בעבירות קשה בנגב - נובמבר 2018
טיול ג'יפי רנגלר לעומק האי פלופונז - יוון חורף 2019

וכמה קישורים טכניים לשיפור מיומנות הנהיגה בשטח:

ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח















וקצת משיגעון הכביש בהדרכתו של עומר גלברט...

וקצת משיגעון הכביש...

תגובות

0 תגובות

דף מתוך